Jag kan kontrollera mig, jag lovar

Visste ni att tonåringarna är dom nya "smyg alkisarna", där bland krogråttorna och bartenders.
Onsdag,fredag och lördag. Säkert fler dagar nu på sommaren. 
En öl vid brasan,en cider till maten. "vi ska bara dricka vin och prata"

Att jag tar upp det här är pga att jag nyss gick in och kikade på paows blogg och läste igenom hennes senaste inlägg om alkohol. Enligt henne kan hon kontrollera sitt drickande, hon känner till sin alkohol gräns.
Jaha, lika bra som alla andra 15åringar då?
Man vet inte sin alkohol gräns för än man är vuxen, jag är nästan där men inte riktigt. Jag har flera gånger sagt åt mina oroliga kompisar att jag känner av när det är dags att sluta, men ändå har jag legat där lutad över toaletten.
När man är tonåring händer de saker inuti kroppen hela tiden som inte är märkbart hela tiden.
Så paulina gumman, du har inte en aning om vad du pratar om!


Kommentarer
Postat av: janni

Det där har ingenting med ålder att göra, utan det beror på erfarenhet och självbehärskning.

2009-07-10 @ 21:37:19
URL: http://jannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0